Vanaf 25 augustus is het zover: tijd om te stemmen voor de Bisou Awards 2025. Wie bepaalt er naar waar je volgende reis gaat? Wie inspireert je om je meer te focussen op wellbeing? Wie zorgt ervoor dat je je sportkleren weer aantrekt? Wie opent je ogen voor de belangrijke sociale en maatschappelijke topics in de wereld?
De Belgische influencerwereld is rijker, kleurrijker en creatiever dan je misschien denkt. We hadden maar liefst 12.714 ingezonden nominaties, waarna onze deskundige jury en selectiecommissie een eerste, verfijnde selectie maakte. Nu is het aan het grote publiek om te beslissen welke influencers op 6 november in het Grand Casino Knokke-Heist een felbegeerde Bisou in ontvangst mogen nemen.
Een grote waaier aan talent
In totaal werden 120 talentvolle influencers geselecteerd in 14 uiteenlopende categorieën: van Fitness en Sport tot Beauty en Make-up en van Travel en Adventure tot Social impact en Empowerment. En alsof dat nog niet spannend genoeg is, wordt de titel ‘Influencer van het Jaar’ volledig gekozen door alle genomineerden.
Bekende gezichten zoals Stien Edlund (@stienedlund), Wissam (@Wissamxo), Elias Verwilt (@eliasverwilt) en Elisabeth Lucie Baeten (@elisabethlucie) schitteren naast nieuwe namen zoals Wout en Lauren (@anywherethevangoes), Freddy Eats World (@freddy.eats.world) en Wietse Chanet (@phas_media). Sommigen inspireren met hun creativiteit, anderen raken harten met hun authenticiteit of zetten maatschappelijke thema’s krachtig op de kaart.
Maar wie verovert jouw hart? Ga naar www.bisouawards.be en breng je stem uit!
Selectieprocedure
Een professionele jury en selectiecommissie heeft per categorie tien genomineerden geselecteerd. Hun beoordeling gebeurt op basis van zeven criteria: strategie, uitvoering, creativiteit, impact, authenticiteit, synergie en engagement.
De uiteindelijke winnaars worden bepaald door een gebalanceerde mix van jury- en publieksstemmen. De jury bestaat uit 17 mensen die elk expert zijn in hun vak. Wie dat zijn kan je zien via https://www.bisouawards.be/jury. Stemmen kan van 25 augustus tot en met 14 september.
Bisou For Brands
Naast het vieren van de influencers zelf, zetten we ook graag de merken in de kijker die steevast geloven in het samen creëren van verhalen. Elk jaar ontstaan er in België talloze campagnes waarin merken, agencies en influencers samen iets bijzonders neerzetten. “Influencer marketing draait om geloofwaardigheid en relevantie,” zegt Joke De Nul, voorzitter van de jury’s. “De kracht zit in het verbinden van merken met authentieke stemmen die écht impact hebben op hun publiek.”
Wil je graag ook nog kans maken op een Bisou for Brands Award? Cases kunnen nog ingediend worden tot en met 30 september via https://www.bisouawards.be/bisou-for-brands
Een koninklijke transformatie van de Bisous
De Bisou Awards keren terug met een thema dat drama, elegantie en overdaad centraal stelt. A Royal Reawakening viert gedurfde silhouetten, rijke texturen en flamboyante flair.
Influencers worden uitgenodigd voor een nacht van royaal escapisme: een samensmelting van 18de-eeuwse salons en moderne rebellie. Verwacht je aan korsetten, zachte ruches, parelversieringen en sculpturale vormen die aan moderne harnassen doen denken.
Foto: Bisou Awards